ΑΡΧΙΚΗ » ΑΘΛΗΤΗΣ » Γόνατο του δρομέα: Τι πρέπει να γνωρίζετε, ακόμη κι αν δεν πηγαίνετε ποτέ για τρέξιμο

Γόνατο του δρομέα: Τι πρέπει να γνωρίζετε, ακόμη κι αν δεν πηγαίνετε ποτέ για τρέξιμο

Το «γόνατο του δρομέα» είναι μια πάθηση εξαιρετικά συχνή σε άτομα που έχουν επιλέξει το τρέξιμο ως γυμναστική, γι’ αυτό και έχει πάρει αυτό το προσωνύμιο, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι προσβάλλει αποκλειστικά και μόνο τους δρομείς. Στον ιατρικό χώρο ονομάζεται επίσημα σύνδρομο επιγονατιδομηριαίου πόνου.

Δείτε μερικές πληροφορίες-κλειδιά για τα αίτια εμφάνισης του συνδρόμου καθώς και για τον ενδεδειγμένο τρόπο αντιμετώπισής του.

Ο πόνος εκδηλώνεται γύρω από την επιγονατίδα

Σε αντίθεση με άλλα οστά, η επιγονατίδα δεν μένει σταθερή σε μία συγκεκριμένη θέση αλλά κινείται εμπρός και πίσω για να επιτρέψει την κίνηση. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η κίνηση της επιγονατίδας ευθυγραμμίζεται με το μηριαίο οστό, όμως κάποιοι παράγοντες (όπως η μυϊκή αδυναμία ή η έλλειψη ισορροπίας) μπορεί να οδηγήσουν σε μη ευθυγραμμισμένη κίνηση, με αποτέλεσμα η επιγονατίδα να τρίβεται με το μηριαίο οστό, προκαλώντας πόνο και οίδημα στο γόνατο.

Τα συμπτώματα επιδεινώνονται σταδιακά

Ένας τραυματισμός, που προκλήθηκε για παράδειγμα από πτώση ή πρόσκρουση, χαρακτηρίζεται από την άμεση εκδήλωση συμπτωμάτων, κυρίως πόνου. Το γόνατο του δρομέα ξεκινά συνήθως με ήπιες ενοχλήσεις ή ελαφρύ πρήξιμο κατά τη διάρκεια μιας σωματικής δραστηριότητας ή αμέσως μετά από αυτή. Χαρακτηριστική είναι η δυσφορία που νιώθουν οι πάσχοντες όταν χρησιμοποιούν σκάλες, όταν κάθονται σε μια καρέκλα ή σηκώνονται από αυτή ή γενικώς όταν αλλάζουν θέση ή στάση σώματος.

Ο πόνος επιμένει ακόμη και χωρίς αλλαγή θέσης

Οι πάσχοντες από το γόνατο του δρομέα δυσκολεύονται να παραμείνουν καθιστοί για πολλές ώρες λόγω του πόνου. Όταν το γόνατο είναι λυγισμένο, η επιγονατίδα πιέζει το μηριαίο οστό κι έτσι πυροδοτείται ο πόνος.

Το τρέξιμο δεν είναι ο μόνος παράγοντας κινδύνου

Αθλητικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν όχι μόνο τρέξιμο αλλά και άλματα, όπως το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ, συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο για γόνατο του δρομέα. Το ίδιο ισχύει και για μεμονωμένες ασκήσεις γυμναστικής, όπως τα βαθιά καθίσματα.

Μπορεί να αντιμετωπιστεί στο σπίτι

Οι ήπιες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται με την εφαρμογή πάγου, τη λήψη αντιφλεγμονώδους αγωγής και την ξεκούραση. Επίσης, η περίδεση μπορεί να αποδειχτεί βοηθητική όταν συνδυάζεται με ειδικό πρόγραμμα ασκήσεων αποκατάστασης.

Χρειάζεται επίσκεψη στον γιατρό αν ο πόνος επιμένει

Αν ο πόνος στο γόνατο δεν έχει υποχωρήσει μετά από τρεις εβδομάδες ή και περισσότερο, αν επιδεινώνεται κατά τη σωματική άσκηση ή αμέσως μετά από αυτή ή αν προκαλεί προβλήματα στο περπάτημα, χρειάζεται οπωσδήποτε επίσκεψη σε γιατρό ή φυσικοθεραπευτή.

Πηγή: e-volos.gr

Αξιολόγησε το άρθρο...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ