ΑΡΧΙΚΗ » ΑΘΛΗΤΗΣ » Το πάτημα του δρομέα – Πως πατάνε οι δρομείς;

Το πάτημα του δρομέα – Πως πατάνε οι δρομείς;

Έρευνες δείχνουν πως το 95% των δρομέων πατάνε στο έδαφος πρώτα με την φτέρνα τους. Εν τω μεταξύ, οι ειδικοί και η βιομηχανία κατασκευής παπουτσιών τρεξίματος έκαναν μεγάλες προσπάθειες για αρκετό καιρό να το αλλάξουν αυτό. Υποστηρίζουν πως είναι καλύτερο να προσγειώνεσαι με το μεσαίο, ακόμα και με το μπροστινό μέρος του ποδιού σου.

Τα επιχειρήματα τους είναι πως αν κάθε φορά που πατάς ενώ τρέχεις, προσγειώνεσαι με με το μεσαίο ή μπροστινό μέρος, μειώνεις τα φορτία που ασκούνται στις αρθρώσεις, στους τένοντες και στις μυικές ομάδες που συμμετέχουν άρα, κατά την διαδικασία του τρεξίματος, γίνεσαι περισσότερο γρήγορος και αποτελεσματικός. Κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν πως έχεις επαναπαυθεί υπερβολικά στην τεχνολογία απορρόφησης κραδασμών των παπουτσιών, σε σημείο που δεν μπορείς πλέον να καταλάβεις πόση ζημιά κάνεις στα πόδια σου όταν προσγειώνεσαι με την φτέρνα.

Παρ όλους όμως τους ισχυρισμούς, δεν υπάρχει απόδειξη ότι αν πατάς με το μεσαίο ή μπροστινό μέρος του ποδιού σου, μειώνεις τους κινδύνους τραυματισμού. Η αλήθεια είναι πως κάποιοι δρομείς, συνήθως υψηλού επιπέδου, προσγειώνονται φυσιολογικά με το μεσαίο μέρος του ποδιού τους (είναι σχεδόν, βιομηχανικά, το τέλειο πάτημα με ευρύ το μπροστινό μέρος του ποδιού, ουδέτερη καμάρα και ευλύγιστους γαστροκνήμιους μύες). Αν όμως προσγειώνεσαι με την φτέρνα την ώρα που τρέχεις, το μεγάλο ζήτημα είναι, πως μπορείς να αλλάξεις τον τρόπο που πατάς. Στατιστικές μελέτες δείχνουν πως, αν δεν είσαι έμπειρος δρομέας με πολλά χιλιόμετρα στα πόδια σου και προσπαθήσεις να αλλάξεις το στυλ προσγείωσης του ποδιού σου, συνήθως αντιμετωπίζεις προβλήματα τραυματισμού στον Αχίλλειο τένοντα, πελματιαία απονευρωσίτιδα, ακόμα και κάταγμα στο μετατάρσιο λόγω πίεσης (stress fracture).

Στην πραγματικότητα, έρευνα δείχνουν πως αν είσαι ερασιτέχνης δρομέας, είσαι περισσότερο αποτελεσματικός όταν προσγειώνεσαι με την φτέρνα. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι όταν περπατάς και πατάς το πόδι σου στο έδαφος με την φτέρνα πρώτα, μειώνεις το μεταβολικό κόστος κατά 53%. Αυτό καταδεικνύει γιατί οι αργοί δρομείς συνήθως προσγειώνονται με τις φτέρνες τους.

Αν είσαι ερασιτέχνης δρομέας, νιώθεις πιο άνετα να προσγειώνεσαι με την φτέρνα την ώρα που τρέχεις, απ ότι με το μεσαίο μέρος του ποδιού σου και αποδεικνύεται πως μετάβαση σου σε μινιμαλιστικού τύπου παπούτσια συνήθως δεν σου αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο πατάς.

Το συμπέρασμα είναι, αντίθετα με αυτά που υποστηρίζουν οι ειδικοί, ότι το πάτημα με την φτέρνα είναι ασφαλές και ένας αποδοτικός τρόπος να τρέχεις. 95% των δρομέων τρέχουν με αυτόν τον τρόπο…δεν μπορούν όλοι να κάνουν λάθος.

Πηγή: runningmagazine.gr

Αξιολόγησε το άρθρο...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ