ΑΡΧΙΚΗ » ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ » ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΟΔΙ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΟΔΙ

Η οστεοπόρωση είναι μια πάθηση στην οποία παρουσιάζεται προοδευτική οστική απώλεια και συσχετίζεται άμεσα με αυξημένη πιθανότητα κατάγματος. Η πάθηση αυτή εξελίσσεται χωρίς εμφανή συμπτώματα και περνάει απαρατήρητη μέχρι να υπάρξει κάταγμα. diatrofi-kai-podi-e-podi-picture-02Ένα από τα μέρη στα οποία κάποιος μπορεί να εντοπίσει συμπτώματα της οστεοπόρωσης είναι στα πόδια. Ένα κάταγμα στο κάτω άκρο είναι συνήθως το πρώτο σύμπτωμα. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος για να αποφύγει την οστεοπόρωση, να καθυστερήσει την πρόοδο της και να προστατευθεί από κατάγματα.

Ασβέστιο και βιταμίνη D.
Καθ’ολη την περίοδο ανάπτυξης και εξέλιξης του σώματος, το σώμα χρειάζεται ασβέστιο για να ενδυναμώσει τα οστά και να αυξήσει τα αποθέματα ασβεστίου. Στους νέους, η επένδυση σε ασβέστιο είναι αναγκαία για γερά οστά. Ανεπαρκείς ποσότητες ασβεστίου στο σώμα θα είναι πιθανότατα η αίτια για εμφάνιση οστεοπόρωσης στο μέλλον.

Οποιαδήποτε και αν είναι η ηλικία σας και η κατάσταση της υγείας σας, χρειάζεστε ασβέστιο για να διατηρήσετε τα οστά υγιή. Το ασβέστιο συνεχίζει να είναι ένα απαραίτητο συστατικό κατά τον οργανισμό γιατί το σώμα μας χάνει καθημερινά ποσότητες από αυτό. Παρόλο που το ασβέστιο δεν μπορεί από μόνο του να αποτρέψει την παροδική οστική απώλεια κατά την εμμηνόπαυση, συνεχίζει να παίζει έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην διατήρηση της οστικής ποιότητας. Ακόμη και αν έχετε περάσει το στάδιο της εμμηνόπαυσης ή ήδη έχετε οστεοπόρωση, η αύξηση της ποσότητας ασβεστίου και βιταμίνης D μειώνει σημαντικά τα κατάγματα..

Οι ποσότητες ασβεστίου που χρειάζεται ο καθένας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, εκ των οποίων ένας είναι η ηλικία. Η Διεθνής Ακαδημία Επιστημών προτείνει τα παρακάτω:
Παιδιά από 9 – 18 χρονών: 1.300mg ανά μέρα
Άνδρες και γυναίκες από 19 – 50 χρονών: 1000mg ανά μέρα
Έγκυες έως 18 χρονών: 1,300 mg ανά μέρα
Έγκυες από 19 έως 50 χρονών: 1,000 mg ανά μέρα
Άνδρες και γυναίκες άνω των 50: 1,200 ανά μέρα

diatrofi-kai-podi-e-podi-picture-03Προϊόντα διαίτης όπως γιαούρτι και τυρί, είναι εξαιρετικές πηγές ασβεστίου. Άλλες πηγές ασβεστίου αποτελούν λαχανικά όπως τα μπρόκολα. Τα υποκατάστατα ασβεστίου μπορεί να βοηθήσουν γιατί είναι πολύ συχνά δύσκολο να καταναλωθούν ποσότητες ασβεστίου μόνο από το φαγητό. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν από την κατανάλωση υποκατάστατων ασβεστίου.

Η βιταμίνη D βοηθάει το σώμα να απορροφήσει το ασβέστιο. Οι ποσότητες βιταμίνης D που συνίστανται είναι 400 IU(διεθνείς μονάδες) έως 1,000 IU ανά μέρα. Συμπληρωματικά προϊόντα βιταμίνης D είναι εξαιρετικές πηγές όπως γάλα(ένα ποτήρι γάλακτος περιέχει 100 IU. Οι υπερβολικές ποσότητες βιταμίνης D (πάνω από 2000 IU ανά μέρα) μπορεί να είναι τοξικές.
Να εξασκείστε συχνά
diatrofi-kai-podi-e-podi-picture-04Όπως οι μύες, έτσι και τα οστά χρειάζονται εξάσκηση για να παραμείνουν δυνατά. Οποιαδήποτε και να είναι η ηλικία σας, η εξάσκηση μειώνει την οστική απώλεια και συγχρόνως δημιουργεί αξιοσημείωτα πλεονεκτήματα. Οι γιατροί πιστεύουν ότι ένα πρόγραμμα μέτριας και συχνής εξάσκησης (3 με 4 φορές την εβδομάδα) είναι αποτελεσματικό στην αποτροπή και ελέγχου της οστεοπόρωσης. Ασκήσεις όπως περπάτημα, ελαφρύ τρέξιμο, ορειβασία, χορός και ασκήσεις διάδρομου είναι συνήθως οι καλύτερες.

Το πέσιμο αποτελεί την αίτια για το 50% των καταγμάτων. Αν η οστική πυκνότητα σας είναι χαμηλή, μπορείτε να αποφύγετε τα κατάγματα αν μειωθούν τα πεσίματα. Προγράμματα που δίνουν έμφαση στις ασκήσεις ιδιοδεκτικότητας (balance fit), όπως το Tai Chi και η γιόγκα είναι εξαιρετικής σημασίας. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν από την έναρξη οποιουδήποτε προγράμματος.

diatrofi-kai-podi-e-podi-picture-05Από όλα τα παραπάνω, συμπεραίνουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να υποστηρίξουμε τα κάτω άκρα. Τα εξειδικευμένα ορθωτικά πέλματα κατόπιν πελματογραφήματος θα ενισχύσουν την στήριξη χαμηλά, θα κατανέμουν ίσα το βάρος του σώματος και θα αποτρέψουν σημαντικά τα κατάγματα.

Συμβουλευτείτε τον ποδίατρο σας.

Αξιολόγησε το άρθρο...