ΑΡΧΙΚΗ » ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ » Γιατί με πιάνουν κράμπες;

Γιατί με πιάνουν κράμπες;

Τις έχουμε συνδυάσει με τη θάλασσα, αλλά κράμπες μας πιάνουν και στη… στεριά και είναι εξίσου επώδυνες. Πριν σας ανησυχήσουν, γνωρίστε τι συμβουλεύουν οι ειδικοί για την αντιμετώπιση τους μέσα ή έξω από το νερό!

Η μυϊκή κράμπα (muscle cramp) είναι ένας επώδυνος μυϊκός σπασμός. Ο μυς συσπάται ακούσια, απότομα και έντονα, με αποτέλεσμα να υπάρχει δυνατός πόνος.

Συχνά μπορεί κανείς να δει και να ψηλαφίσει το μυ κάτω από το δέρμα. Ο τρόπος για να σταματήσουμε την κράμπα είναι να καταφέρουμε και να τεντώσουμε τον μυ που συσπάστηκε.

Κάθε άνθρωπος μπορεί να εμφανίσει μια κράμπα σε κάποια στιγμή της ζωής του.

Υπάρχουν διάφορα είδη κράμπας. Η κράμπα μπορεί να προέλθει από τραυματισμό, έντονη σωματική άσκηση, από έλλειψη ουσιών όπως το κάλιο, το ασβέστιο και το μαγνήσιο (ειδικά στη διάρκεια της εγκυμοσύνης) αλλά και από κάποια φάρμακα όπως πχ τα διουρητικά. Αρκετά συχνές είναι οι κράμπες και στους ανθρώπους μεγάλης ηλικίας, ειδικά τη νύχτα.

Για ποιους λόγους εμφανίζονται;

Oι βασικές αιτίες για την εκδήλωσή τους είναι, όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, η κακή κυκλοφορία του αίματος, καθώς και η έλλειψη ηλεκτρολυτών (κάλιο, νάτριο) και μεταλλικών στοιχείων (ασβέστιο, φώσφορος, μαγνήσιο). Όλα αυτά μπορεί να προκύψουν υπό ορισμένες συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, όταν:

  • O ανθρώπινος οργανισμός εκτίθεται σε πολύ υψηλές ή πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
  • Καταπονούνται υπερβολικά οι μύες κατά τη διάρκεια άσκησης ή εργασίας.
  • Μια γυναίκα βρίσκεται σε περίοδο εγκυμοσύνης.
  • O οργανισμός παρουσιάζει αφυδάτωση.
  • Έχουμε καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ.

Πως θα τις αντιμετωπίσετε ;

Μετά τη γυμναστική: Αν σας «πιάσει» κράμπα στη γάμπα, πιάστε τα δάχτυλα του συγκεκριμένου ποδιού και τεντώστε τα προς τα πάνω, μέχρι το πόδι σας να χαλαρώσει εντελώς. Διαφορετικά, αν δεν νιώθετε έντονο πόνο, προσπαθήστε να ρίξετε όλο το βάρος του σώματός σας στα δάχτυλα του ποδιού σας, μέχρι να επανέλθει στη φυσιολογική του κατάσταση. Αφού λοιπόν χαλαρώσει, για να τονώσετε την κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή, κάντε ελαφρύ μασάζ. Για πιο άμεση ανακούφιση, μπορείτε να βάλετε μια θερμαντική κρέμα ή ένα θερμό επίθεμα. Παράλληλα, πιείτε λίγο δροσερό νερό ή ένα ισοτονικό ποτό.

Στον καύσωνα: Εάν πάθετε τη λεγόμενη «θερμική κράμπα» -κυρίως στη γάμπα-, καθίστε σε ένα σκιερό και δροσερό μέρος και πιείτε νερό. Μετά, κάντε τις κινήσεις που έχουμε ήδη περιγράψει, για να χαλαρώσει ο μυς.

Μέσα στη θάλασσα: Αν κολυμπάτε στα βαθιά και σας πιάσει κράμπα στο πόδι, γυρίστε ανάσκελα και προσπαθήστε με τα δάχτυλα του χαλαρού σας ποδιού να τεντώσετε το πόδι που έχει πάθει την κράμπα, πιέζοντάς το στην περιοχή των δαχτύλων. Αν δεν τα καταφέρετε, κολυμπήστε αργά προς την ακτή, σε ύπτιο στυλ.
Όταν βγείτε στην παραλία, είτε μόνοι σας είτε με τη βοήθεια κάποιου άλλου, κάντε διατάσεις στο σημείο της κράμπας ή ελαφρύ μασάζ.

Αυξήστε τα ανόργανα συστατικά στη διατροφή σας. Πάρτε ασβέστιο και μαγνήσιο από τροφές όπως το γάλα, τα αυγά,  τα ψάρια, ξηρούς καρπού, δημητριακά, το κρέας και τα φρούτα. Τροφές πλούσιες σε κάλιο, όπως οι μπανάνες, τα φασόλια, τα μανιτάρια και πατάτες. Και στα γεύματα σας να βάζετε τόσο αλάτι όσο χρειάζεται για να πάρει ο οργανισμός σας το νάτριο.

Κάντε ένα ζεστό ντουζ, όπου θα αυξήσει την κυκλοφορία.

Σηκωθείτε και περπατήστε. Ο καθιστικός τρόπος ζωής μπορεί να είναι η αιτία για τις κράμπες.

Αξιολόγησε το άρθρο...